Przeprowadzając audyt strony www, specjalista SEO sprawdzi następujące aspekty:
Mapa strony. Ważne jest, aby struktura witryny była przejrzysta i łatwo było ją odnaleźć na jej stronach. Struktura ta powinna być prosta, przejrzysta i łatwa do zrozumienia, zwłaszcza dla wyszukiwarek. Mapa strony pozwala na stworzenie pełnego obrazu struktury serwisu, szczególnie jeśli chodzi o rozmieszczenie treści na podstronach.
Rozbieżności w kodowaniu. Doświadczony specjalista dokładnie analizuje wszystkie strony internetowe w celu zidentyfikowania błędów technicznych. Możliwe jest, że nie ma żadnych błędów – nie zawsze tak jest. W każdym razie, jeśli takie błędy są obecne, powinny być natychmiast poprawione, aby uniknąć negatywnych konsekwencji dla zdrowia i rankingu Twojej strony.
Nazwy URL przyjazne dla SEO. Używanie przyjaznych dla SEO adresów URL pozwala łatwiej zoptymalizować stronę dla wyszukiwarek i zwiększyć szanse na pojawienie się jej w wynikach wyszukiwania. Co więcej, wyszukiwarki mogą łatwiej indeksować strony z takimi nazwami URL niż te z przypadkowymi liczbami i symbolami jako adresami.
Znacznik opisu (meta description). Ten znacznik może dostarczyć dodatkowych informacji na temat zawartości strony, a tym samym pomóc wyszukiwarkom w określeniu jej przydatności dla konkretnych zapytań. Oczywiście, nie jest to tak
Audyt strony www jest integralną częścią każdej dobrej kampanii SEO. Jest to kluczowy krok, który powinien zostać podjęty przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac optymalizacyjnych.
Celem audytu jest określenie, z czym mamy do czynienia w zakresie czynników technicznych i on-page witryny. Jeśli chcesz mieć jakąkolwiek szansę na poprawę pozycji w rankingu, musisz dokładnie przeanalizować swoją stronę zarówno pod kątem off-page, jak i on-page.